REGULAMIN REZERWACJI ZA POŚREDNICTWEM CROPOLKA.PL
Przedmiot Regulaminu. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Cropolka za pośrednictwem portalu Cropolka.pl. Dokonanie rezerwacji za pośrednictwem Cropolka.pl jest jednoznaczne z akceptacją warunków niniejszego Regulaminu.
Cropolka to firma z siedzibą ul. Mickiewicza 7, 33-170 Tuchów, Polska (zwana dalej Cropolka).
Cropolka jest przedsiębiorcą który stale pośredniczy w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych wynajmu miejsc noclegowych, domów i apartamentów na rzecz innych usługodawców.
Cropolka.pl to portal informacyjny, za pomocą którego firma Cropolka prezentuje sprawdzone oferty noclegowe domów, pensjonatów i apartamentów znajdujących się na terenie Chorwacji, przeznaczonych na wynajem wakacyjny.
Klientem jest osoba dokonująca rezerwacji obiektu, której nazwisko i dane kontaktowe zostały Cropolka dobrowolnie przekazane (z uwzględnieniem obowiązującej Polityki Prywatności oraz RODO) w celu przedstawienia oferty lub w celu dokonania przez Klienta rezerwacji obiektu za pośrednictwem Cropolka.
Właściciel obiektu (zwany dalej Wynajmującym) to osoba będąca prawnym właścicielem obiektu, którego wynajem jest przedmiotem Umowy pośrednictwa w rezerwacji obiektu. Umowa wynajmu domów, pensjonatów i apartamentów jest zawierana pomiędzy Klientem a Wynajmującym. Ponosi on odpowiedzialność wobec Klienta zarówno za niewykonanie usług, jak i za wadliwe wykonanie usług wynajmu.
Umowa rezerwacji pobytu w Obiekcie wybranym przez Klienta za pośrednictwem Cropolka zawierana jest wyłącznie między Wynajmującym a Klientem.
Przedmiot umowy rezerwacji pobytu. Przedmiotem umowy rezerwacji pobytu, zawieranej pomiędzy Wynajmującym a Klientem, są Obiekty prezentowane na stronie internetowej Cropolka.pl. Obiekty to pokoje, domy, pensjonaty i apartamenty, oferowane do wynajmu wakacyjnego za pośrednictwem Cropolka. Cropolka odpowiada za prawidłowość informacji o Obiektach, podanych na jej stronie internetowej. Informacje dotyczące obiektów, pochodzące z innych źródeł nie zawarte na stronie Cropolka.pl, nie są zobowiązujące dla Cropolka.
Opłaty. Koszty wynajmu Obiektu, w tym opłaty za usługę rezerwacji Obiektu oraz cena za pobyt, przedstawiane są każdorazowo w ofercie przekazanej Klientowi przez Cropolka. Cropolka zobowiązuje się do informowania Klienta o pełnych kosztach związanych z jego pobytem w Obiekcie, zawierających wszystkie ewentualne koszty dodatkowe, które Klient będzie musiał ponieść w związku z pobytem, bez żadnych ukrytych opłat, o których Klient dowiedziałby się dopiero po przyjeździe.
Jeśli do przedstawionych cen dochodzą jakiekolwiek dodatkowe koszty, takie jak np. opłata klimatyczna, sprzątanie na koniec pobytu czy opłata za korzystanie z klimatyzacji, są one przedstawione Klientowi przed dokonaniem przez niego rezerwacji.
Ewentualne dodatkowe opłaty, wynikające ze szczególnych potrzeb określonych przez Klienta przed dokonaniem rezerwacji na czas pobytu (przechowywanie łodzi, motorówek, skuterów, przyczep, pobyt ze zwierzętami, pobyt osób niepełnosprawnych) będą w imieniu Klienta i na jego zlecenie uzgodnione indywidualnie z Wynajmującym przez Cropolka, o czym Klient będzie każdorazowo informowany przed dokonaniem rezerwacji.
Kaucja. W szczególnych przypadkach (pobyt ze zwierzętami, pobyt większych grup osób, itp.) Wynajmujący jest uprawniony do pobrania od Klienta Kaucji na poczet ewentualnych strat w Obiekcie. O obowiązku wpłacenia kaucji i jej wysokości Klient będzie powiadomiony przez Cropolka przed dokonaniem rezerwacji.
Pobyt ze zwierzętami. Klient jest zobowiązany poinformować Cropolka o zamiarze pobytu w Obiekcie razem ze zwierzęciem domowym przed dokonaniem rezerwacji. W przypadku niektórych Obiektów pobyt ze zwierzętami może się wiązać z dodatkową opłatą lub z obowiązkiem wpłacenia Kaucji na poczet ewentualnych zniszczeń. Klient przyjmuje do wiadomości, że niektóre Obiekty mogą nie przyjmować Klientów ze zwierzętami. O wszelkich okolicznościach pobytu, związanych ze zwierzętami (brak możliwości przyjazdu do wybranego Obiektu lub ograniczenia w tym zakresie, opłaty dodatkowe, Kaucja), Klient zostanie poinformowany przez Cropolka przed dokonaniem rezerwacji. Cropolka nie bierze odpowiedzialności za skutki przyjazdu do Obiektu ze zwierzęciem domowym bez wcześniejszego uzgodnienia, a Klient w takiej sytuacji musi się liczyć z obowiązkiem wniesienia na miejscu dodatkowych opłat, Kaucji, jak również z odmową zakwaterowania z przyczyn dotyczących Klienta.
Klient jest zobowiązany do poinformowania Cropolka przed dokonaniem rezerwacji o wszystkich osobach, które będą przebywać w obiekcie podczas rezerwowanego pobytu, jak również o wszelkich potrzebach dodatkowych, związanych z pobytem (przechowywanie łodzi, motorówek, skuterów, przyczep, pobyt ze zwierzętami, pobyt osób niepełnosprawnych) oraz przekazać wszelkie inne informacje, wpływające na treść oferty. W przeciwnym przypadku Wynajmujący może nałożyć na Klienta dodatkowe opłaty związane z pobytem nieprzewidzianych osób lub zwierząt, może także odmówić udzielenia noclegu w swoim Obiekcie z przyczyn zawinionych przez Klienta.
Oferta, proces rezerwacji i płatności. Rezerwacja obiektu w uzgodnionym terminie odbywa się na zlecenie Klienta drogą elektroniczną.
Po otrzymaniu od Cropolka oferty noclegów wraz z cenami, w celu dokonania rezerwacji Klient zawiadamia Cropolka drogą elektroniczną (mailową) o chęci dokonania rezerwacji, wskazując wybrany Obiekt. W odpowiedzi zwrotnej Klient otrzymuje od Cropolka drogą elektroniczną powiadomienie, zawierające szczegółowe informacje na temat warunków dokonania rezerwacji pobytu w Obiekcie i związanych z tym płatności. Brak wpłaty Klienta w terminie 3 dni od wysłania powiadomienia drogą elektroniczną, może zostać potraktowany jako rezygnacja z dokonania rezerwacji przez Klienta. Do chwili zawarcia umowy rezerwacji Obiektu na dany pobyt tj. potwierdzenia wyboru oferty drogą elektroniczną, wpłacenia przez Klienta zadatku oraz opłaty za usługę rezerwacyjną wraz ze zwrotnym potwierdzeniem przez Cropolka dokonania rezerwacji, Obiekt może być prezentowany innym Klientom Cropolka.
Płatność należności za pobyt Wynajmującemu odbywa się w dwóch częściach, chyba że w indywidualnie uzgodnionych przypadkach zasady płatności zostaną ustalone inaczej i potwierdzone w powiadomieniu przekazanym Klientowi przez Cropolka drogą elektroniczną.
Pierwsza część płatności za pobyt jest wpłacana w momencie rezerwacji i obejmuje wpłatę zadatku za rezerwację. Brak wpłaty zadatku lub należności za usługę rezerwacyjną w ciągu 3 dni od dokonania rezerwacji jest jednoznaczny z odstąpieniem przez Klienta od zawarcia umowy rezerwacji pobytu, a oferta może być ponownie przedstawiona innym Klientom Cropolka.
Druga część płatności za pobyt następuje po przyjeździe Klienta na miejsce, u Wynajmującego. Klient jest każdorazowo informowany przez Cropolka o wysokości zadatku oraz kwocie pozostałej do zapłaty na miejscu.
W indywidualnie uzgodnionych przypadkach płatność za pobyt może być wnoszona bezpośrednio do rąk Wynajmującego, po przyjeździe do Obiektu. W takiej sytuacji warunkiem dokonania rezerwacji jest wniesienie na rachunek bankowy Cropolka zapłaty za usługę rezerwacyjną w wysokości podanej Klientowi w przesłanym powiadomieniu.
Zapłata należności za usługę rezerwacyjną, wykonaną przez Cropolka, jest dokonywana na rachunek bankowy Cropolka równocześnie z dokonaniem rezerwacji i jest ona uwzględniona w cenie oferty, przedstawionej Klientowi, nie stanowiąc żadnych dodatkowych kosztów dla Klienta. Należność za usługę rezerwacyjną stanowi wynagrodzenie Cropolka za wykonaną usługę pośrednictwa i nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji, w której do dokonania rezerwacji nie dojdzie z winy Wynajmującego. Wniesienie opłaty za usługę rezerwacyjną w ustalonym terminie jest warunkiem dokonania rezerwacji.
Po dokonaniu wpłat związanych z rezerwacją Obiektu, Klient otrzymuje drogą elektroniczną potwierdzenie rezerwacji w formie dokumentu elektronicznego, zawierające szczegóły rezerwacji, w tym adres Obiektu, dane kontaktowe Wynajmującego, datę pobytu, ilość osób, godziny przyjazdu i wyjazdu z obiektu, ewentualnie inne informacje związane z dokonaną rezerwacją i przedstawione wcześniej w ofercie lub uzgodnione z Wynajmującym na życzenie Klienta przez Cropolka. Dokument ten jest potwierdzeniem dokonania rezerwacji i jej warunków oraz jest dla Klienta jej gwarancją. Wraz z elektronicznym potwierdzeniem rezerwacji Klient otrzymuje fakturę za usługę rezerwacyjną.
Klient zobowiązany jest niezwłocznie sprawdzić poprawność treści potwierdzenia rezerwacji i niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od jej otrzymania, zgłosić ewentualną niezgodność warunków rezerwacji, widocznych w potwierdzeniu rezerwacji, z ustaleniami dokonanymi z Cropolka. Potwierdzenie rezerwacji należy przedstawić właścicielowi zarezerwowanego Obiektu w chwili dotarcia Klienta do Obiektu.
Rezygnacja z rezerwacji pobytu przez Klienta. Klient może w każdej chwili zrezygnować z dokonanej rezerwacji pobytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. O takiej decyzji Klient zobowiązany jest powiadomić Cropolka. Za wyjątkiem sytuacji wyraźnie wskazanych w niniejszym Regulaminie lub przewidzianych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, zadatek wpłacony przez Klienta przy dokonaniu rezerwacji, nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z wyjazdu przez Klienta.
Zmiana terminu pobytu w tym samym obiekcie. Klient ma prawo do zmiany terminu pobytu w tym samym Obiekcie jeśli zgłosi się z taką prośbą do Cropolka najpóźniej na 45 dni przed terminem zarezerwowanego pobytu. Zmiana terminu rezerwacji jest uzależniona od dostępności miejsc danego Obiektu. Klientowi nie przysługują żadne roszczenia, związane ze zmianą terminu pobytu, jeżeli przesunięcie pobytu na nowy termin, wskazany przez Klienta, nie jest możliwe z przyczyn niezależnych od Wynajmującego. Cropolka zobowiązuje się do sprawdzenia dostępności nowego terminu wskazanego przez Klienta i do zamiany terminu rezerwacji. W przypadku gdy Klient otrzymał juz wcześniej pisemne potwierdzenie rezerwacji pierwotnie zarezerwowanego terminu w przypadku jego zmiany zostanie mu naliczona opłata manipulacyjna w wysokości 50 zł. Przy zmianie terminu rezerwacji przez Klienta mogą także zaistnieć dodatkowe koszty wynikające z ewentualnych różnic w cenie wynajmu Obiektu w różnych terminach sezonu turystycznego.
Zmiana rezerwacji pobytu na inny obiekt. W miarę możliwości i dostępności terminu oraz indywidualnych ustaleń, w przypadku niektórych obiektów istnieje możliwość zmiany rezerwacji dokonanej wcześniej przez Klienta na inny obiekt i termin oraz zmianę ilości osób. Za taką zmianę Cropolka może naliczyć dodatkowe opłaty manipulacyjne, o których Klient będzie poinformowy wraz z przedstawieniem przez Cropolka alternatywnej oferty.
Zmiana ilości osób. W przypadku zmniejszenia albo zwiększenia ilości osób, które faktycznie będą korzystać z Obiektu, w stosunku do ilości osób wskazanych w rezerwacji, Klient jest zobowiązany do powiadomienia tym fakcie Cropolka. W takim przypadku cena za pobyt może ulec odpowiednio obniżeniu albo podwyższeniu, jeżeli zmiana ilości osób ma wpływ na cenę lub koszt świadczonej usługi pobytu. O zmianie ceny pobytu Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Cropolka. W przypadku braku akceptacji nowych warunków cenowych, Klient jest zobowiązany powiadomić Cropolka niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od otrzymania od Cropolka nowej oferty cenowej. W takim przypadku usługa rezerwacji pobytu jest realizowana na warunkach pierwotnie ustalonych przez Strony. Brak odpowiedzi Klienta w terminie 48 godzin jest równoznaczny z przyjęciem nowej oferty i zobowiązaniem do zapłaty zmienionej (podwyższonej albo obniżonej) ceny pobytu. Obniżenie ceny pobytu w związku ze zmniejszeniem ilości osób nie jest możliwe, jeżeli informacja taka zostanie przesłana do Wynajmującego lub Cropolka na krócej niż 42 dni przed planowanym rozpoczęciem pobytu.
Rezygnacja z rezerwacji przez Wynajmującego. W przypadku zaistnienia okoliczności, w wyniku których Wynajmujący nie będzie w stanie przyjąć Klienta w zarezerwowanym terminie z przyczyn leżących po stronie Wynajmującego, Klient zostanie o tym bezzwłocznie poinformowany. Całość kosztów rezerwacji poniesionych przez Klienta w chwili rezerwacji, zostanie mu w tym przypadku zwrócona.
Siła wyższa. W przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym Obiektu wybranego przez Klienta lub w jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację umowy rezerwacji pobytu, niezależnych od Wynajmującego i Klienta, które wystąpiły lub trwają nadal w okresie poprzedzającym termin przyjazdu Klienta , Klient może dokonać bezpłatnej zmiany terminu rezerwacji pobytu w danym Obiekcie na termin przypadający w ciągu 14 miesięcy od dnia, w którym miał się rozpocząć pobyt Klienta w danym Obiekcie i nie ma obowiązku wnoszenia żadnych dopłat jeżeli pozostałe warunki rezerwacji pobytu pozostają bez zmian. Klient jest jednak zobowiązany o powiadomieniu Cropolka o odstąpieniu od rezerwacji przynajmniej 21 dni przed terminem rezerwacji, przy czym powiadomienie to musi zostać przez Cropolka potwierdzone mailem zwrotnym z wiadomością o przyjęciu rezygnacji i ustaleniu nowego terminu rezerwacji. W przypadku braku maila zwrotnego od Cropolka należy skontaktować się telefonicznie a następnie ponownie mailowo. Brak otrzymania od Cropolka potwierdzenie przyjęcia rezygnacji jest jednoznaczny z całkowitą rezygnacją Klienta z przyjazdu i utratą wpłaconych środków.
Klient nie może żądać ani od Cropolka, ani od Wynajmującego odszkodowania lub zadośćuczynienia w związku z niemożnością spełnienia świadczenia w umówionym terminie.
Inne ustalenia
Zmiana osoby, na którą wystawiona została rezerwacja, bądź zmiana terminu objętego Umową nastąpić może tylko za zgodą Wynajmującego i po uzgodnieniu tych okoliczności z Cropolka. Klient nie może przenieść praw i obowiązków wynikających z umowy rezerwacji pobytu na osobę trzecią bez zgody Wynajmującego, uzyskanej za pośrednictwem Cropolka.
Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Cropolka o zmianie jego danych kontaktowych. W przypadku niepowiadomienia Cropolka o zmianie danych kontaktowych przez Klienta, Cropolka nie ponosi odpowiedzialności za skutki związane z brakiem komunikacji z Klientem.
Wynajmujący ma prawo do drobnych zmian w świadczonej usłudze, nie wpływających na zmianę ogólnej formy umowy i niepogarszających standardów jej wykonania (wykonanie remontów Obiektów przed terminem rezerwacji, wprowadzenia drobnych zmian w wyposażeniu apartamentów, itp.) Cropolka jest zobowiązana do niezwłocznego poinformowania Klienta o istotnych zmianach dokonanych przez Wynajmującego w zakresie oferowanej usługi. Jeśli zmiany takie w sposób istotny zmieniają zakres Umowy rezerwacji pobytu, Klient za pośrednictwem Cropolka ma prawo zażądać zapewnienia mu przez Wynajmującego lub przez Cropolka obiektu zastępczego, a Cropolka zobowiązuje się w takiej sytuacji zaproponować Klientowi obiekt o podobnym standardzie jak zawarty w Umowie rezerwacji pobytu.
Podczas pobytu w Obiekcie Klient jest zobowiązany do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad zawartych w „Regulaminie Porządku Domowego” danego Obiektu. Wynajmujący ma prawo do odstąpienia od Umowy w trakcie jej wykonywania, jeśli Klient, pomimo ostrzeżeń, nie przestrzega w/w zasad.
Klient zobowiązany jest stawić się w Obiekcie przez niego zarezerwowanym w pierwszym dniu terminu pobytu do godziny 22:00. O wszelkich opóźnieniach w przyjeździe Klient musi powiadomić Cropolka lub Wynajmującego przed tym terminem. W przypadku braku kontaktu ze strony Klienta, a także nieudanych prób kontaktu z Klientem w dniu przyjazdu, jego niepojawienie się w Obiekcie do godz. 22:00 uważane będzie za rezygnację z wykonania Umowy z przyczyn leżących po stronie Klienta. W takim przypadku Wynajmujący ma prawo wynająć Obiekt, którego dotyczy Umowa innym osobom, począwszy od dnia następnego po uzgodnionym dniu pobytu. W takiej sytuacji zadatek wpłacony przez Klienta przy dokonaniu rezerwacji nie podlega zwrotowi.